Instrukcja Zmiany Hasła w Aplikacji Wspierającej Parafie - dla Administratora

W tej sekcji opisano, jak zmienić swoje hasło do Aplikacji Wspierającej Parafie (AWP). Istnieje kilka kroków, które należy wykonać w zależności od opcji zmiany hasła, takich jak zmiana przez e-mail lub SMS.

Zmiana hasła przez e-mail

Aby zmienić hasło przy użyciu adresu e-mail:

  • Jeżeli Administrator nie pamięta hasła, może je zresetować czyli utworzyć nowe. Należy kliknąć czerwony przycisk pod polem 'Hasło' czyli
    "Zapomniałeś hasła ? Chcesz je zresetować? Kliknij tu !". Fragment ekranu strony logowania z przyciskiem do zmiany hasła w Aplikacji Wspierającej Parafie
    Rys. Fragment ekranu strony logowania z przyciskiem do zmiany hasła w aplikacji AWP

    Ten przycisk pokazuje się dopiero po poprawnym wprowadzeniu ID parafii i kliknięciu "Przejdź do logowania".
  • Na stronie zmiany hasła należy wprowadzić swój adres e-mail, który został wpisany do bazy podczas rejestracji.
  • Następnie kliknąć przycisk "Zmień hasło". Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem do resetowania hasła.
  • Sprawdzić skrzynkę pocztową dla podanego adresu email, w tym folder SPAM, i kliknąć w link resetujący "ZMIEŃ HASŁO".
  • Administrator zostanie przekierowany na stronę, gdzie będzie mógł wprowadzić nowe hasło.
  • Należy podać nowe hasło (musi spełniać określone wymagania: minimum 8 znaków, co najmniej jedna wielka litera, jedna cyfra oraz jeden znak specjalny) i kliknąć "Zmień hasło".

Zmiana hasła przez SMS

Jeśli Administrator nie podał adresu e-mail w danych (niewskazane), może zmienić hasło przez weryfikację kodem przesłanym SMS. Należy wykonać następujące kroki:

  • Kliknąć na stronie logowania - po podaniu ID Parafii i kliku w "Przejdź do logowania" - na przycisk (pod polem na hasło)
    " Zapomniałeś hasła ? Chcesz je zresetować? Kliknij tu !" z menu bocznego.
  • Na stronie zmiany hasła wprowadzić swój nr telefonu komórkowego, który został wpisany do bazy podczas rejestracji.
  • Kliknąć przycisk "Zmień hasło". Na podany nr telefonu zostanie wysłany kod weryfikacyjny.
  • Kod weryfikacyjny jest ważny tylko przez 1 godzinę.
  • Należy wprowadzić otrzymany kod SMS w odpowiednie pole na stronie, któa się otworzyła.
  • Kliknąć przycisk "Zweryfikuj kod", aby kontynuować proces zmiany hasła.
  • Po otrzymaniu komunikatu na stronie:
    "Kod weryfikacyjny jest poprawny, można ustawić nowe hasło dostępu."
    należy wpisać nowe hasło (musi spełniać określone wymagania: minimum 8 znaków, co najmniej jedna wielka litera, jedna cyfra oraz jeden znak specjalny) i kliknąć "Zmień hasło".
  • Jeśli na stronie widać inny komunikat, np. "Niepoprawny kod weryfikacyjny.", należy sprawdzić wpisany kod lub spróbować ponownie przeprowadzić operację zmiany hasła.

Wskazówki dotyczące zmiany hasła

Podczas zmiany hasła należy pamiętać o:

  • Bezpieczeństwo hasła: Nowe hasło powinno być trudne do odgadnięcia. Należy używać kombinacji liter, cyfr oraz znaków specjalnych.
  • Unikalność: Nie należy używać tego samego hasła, które już było używane w innych serwisach.
  • Zapamiętanie hasła: Po zmianie hasło trzeba zapisać w bezpiecznym miejscu lub skorzystać z bezpiecznego menedżera haseł, aby uniknąć jego utraty.

Potwierdzenie zmiany hasła

Po poprawnym wprowadzeniu nowego hasła i zakończeniu procesu powinien się pojawić komunikat potwierdzający:
"Hasło zostało zmienione i zapisane w bazie, a potwierdzenie wysłane metodą użytą do zmiany (email lub SMS).

To oznacza, że można się zalogować nowym hasłem."

Teraz należy udać się na stronę logowania i zalogować nowym hasłem.

Jeśli nie dotarło potwierdzenie lub nowe hasło nie działa, trzeba się skontaktować z Kancelarią Parafialną.

Problemy ze zmianą hasła

Jeśli napotkano problemy podczas zmiany hasła, należy sprawdzić poniższe wskazówki:

  • Upewnić się, że wprowadzony adres e-mail lub nr telefonu to te same, jakie zostały użyte podczas rejestracji, i że są poprawne.
  • Sprawdzić, czy nowe hasło spełnia wymagania dotyczące bezpieczeństwa.
  • Jeśli nie dotarła wiadomość e-mail, należy sprawdzić folder SPAM lub upewnić się, że podany adres e-mail jest poprawny. Jeśli problem nadal występuje, trzeba spróbować ponownie, a jeśli to nie pomoże - skontaktować się z Kancelarią Parafialną, aby uzyskać pomoc.

Kontakt z pomocą techniczną

Jeżeli mimo powyższych wskazówek nadal nie udało się zmienić hasła, należy skontaktować się z Kancelarią Parafialną, aby uzyskać pomoc techniczną.

Aby dowiedzieć się, jak zmienić swoje dane w aplikacji AWP, należy przejść do sekcji instrukcji "Zmiana danych".