Wysyłanie Maili
Znaczniki specjalne w mailach
{US-TER}
- podstawia ustalony termin wizyty duszpasterskiej u daneego odbiorcy{PROP-TER}
- podstawia proponowany termin wizyty
Struktura nowego szablonu maila
Okno tworzenia nowego szablonu wiadomości email
Mail składa się z następujących elementów:
- Temat maila - krótki i konkretny
- Treść główna - zawiera zasadniczą część wiadomości
- Stopka - zawiera dane kontaktowe i podpis
Edytor wizualny treści maila
- Formatowanie tekstu:
- Pogrubienie (B)
- Kursywa (I)
- Podkreślenie (U)
- Listy punktowane i numerowane
- Wstawianie tabel
- Wyrównanie tekstu
- Zarządzanie odstępami i akapitami
Stopka maila
- Dane do domyślnej stopki (podpisu) w mailu są pobierane z bazy informacji o zalogowanej Parafii, wpisanych do aplikacji AWP przez Administratora Parafii w module 'Ustawienia'. Dane wpisywane do stopki domyślnej:
- nazwa Parafii
- adres kancelarii parafialnej
- telefon, email, godziny przyjęć (jeśli zostały wpisane do ustawień)
- Dzięki domyślnej stopce nie trzeba wpisywać tych danych przy tworzeniu kolejnych szablonów. Oczywiście można je podczas edycji szablonu dowolnie modyfikować.
Wysyłanie maili grupowych (do zaznaczonych odbiorców)
- Przed wysłaniem wiadomości email do grupy odbiorców należy:
- - wybrać szablon wiadomości z listy rozwijanej
- - lub utworzyć nowy szablon, jeśli nie ma jeszcze żądanego tekstu w zestawie szablonów
- - zaznaczyć odbiorców na wykazie (w tabeli)
- - sprawdzić treść wiadomości (w oknie podpowiedzi - po najechaniu myszką nad listę rozwijaną)
- - wysłać wiadomość klikając w zielony przycisk "Wyślij"
Historia wysłanych wiadomości i wysyłanie indywidualne
Aby uzyskać dostęp do historii wysłanych wiadomości oraz możliwości wysłania indywidualnej wiadomości do wybranej osoby:
- Kliknij w dowolne miejsce wiersza z danymi osoby w tabeli (poza checkboxem)
- Otworzy się okno z historią wysłanych wiadomości oraz opcjami wysyłania nowych
Wysyłanie indywidualnej wiadomości email
Okno tworzenia i wysyłania indywidualnej wiadomości email
- Temat maila - krótki i treściwy opis zawartości wiadomości
- Treść główna - edytor wizualny z formatowaniem tekstu:
- Podstawowe formatowanie (pogrubienie, kursywa, podkreślenie)
- Listy punktowane i numerowane
- Wyrównanie tekstu
- Możliwość wstawiania znaczników specjalnych
- Stopka - automatycznie wypełniana danymi z ustawień parafii, z możliwością edycji
- Przycisk "Wyślij Email Priv" - wysyła wiadomość do wybranego odbiorcy
Potwierdzenie wysłania
Okno potwierdzenia wysłania indywidualnej wiadomości email
Po wysłaniu maila pojawi się informacja o poprawnym wysłaniu maila, a wysłany mail znajdzie się w historii wysłanych wiadomości do danego odbiorcy. Jeśli wystąpi błąd, należy sprawdzić poprawność adresu email odbiorcy w bazie.
Przed wysyłką masową zalecane jest przetestowanie szablonu poprzez wysłanie pojedynczej wiadomości email.