Wysyłanie Maili

Znaczniki specjalne w mailach

  • {US-TER} - podstawia ustalony termin wizyty duszpasterskiej u daneego odbiorcy
  • {PROP-TER} - podstawia proponowany termin wizyty

Struktura nowego szablonu maila

Status wysyłki
Okno tworzenia nowego szablonu wiadomości email

Mail składa się z następujących elementów:

  • Temat maila - krótki i konkretny
  • Treść główna - zawiera zasadniczą część wiadomości
  • Stopka - zawiera dane kontaktowe i podpis

Edytor wizualny treści maila

  • Formatowanie tekstu:
    • Pogrubienie (B)
    • Kursywa (I)
    • Podkreślenie (U)
  • Listy punktowane i numerowane
  • Wstawianie tabel
  • Wyrównanie tekstu
  • Zarządzanie odstępami i akapitami

Stopka maila

  • Dane do domyślnej stopki (podpisu) w mailu są pobierane z bazy informacji o zalogowanej Parafii, wpisanych do aplikacji AWP przez Administratora Parafii w module 'Ustawienia'. Dane wpisywane do stopki domyślnej:
    • nazwa Parafii
    • adres kancelarii parafialnej
    • telefon, email, godziny przyjęć (jeśli zostały wpisane do ustawień)
  • Dzięki domyślnej stopce nie trzeba wpisywać tych danych przy tworzeniu kolejnych szablonów. Oczywiście można je podczas edycji szablonu dowolnie modyfikować.

Wysyłanie maili grupowych (do zaznaczonych odbiorców)

  • Przed wysłaniem wiadomości email do grupy odbiorców należy:
    • - wybrać szablon wiadomości z listy rozwijanej
    • - lub utworzyć nowy szablon, jeśli nie ma jeszcze żądanego tekstu w zestawie szablonów
    • - zaznaczyć odbiorców na wykazie (w tabeli)
    • - sprawdzić treść wiadomości (w oknie podpowiedzi - po najechaniu myszką nad listę rozwijaną)
    • - wysłać wiadomość klikając w zielony przycisk "Wyślij"

Historia wysłanych wiadomości i wysyłanie indywidualne

Aby uzyskać dostęp do historii wysłanych wiadomości oraz możliwości wysłania indywidualnej wiadomości do wybranej osoby:

  • Kliknij w dowolne miejsce wiersza z danymi osoby w tabeli (poza checkboxem)
  • Otworzy się okno z historią wysłanych wiadomości oraz opcjami wysyłania nowych

Wysyłanie indywidualnej wiadomości email

Edytor email priv
Okno tworzenia i wysyłania indywidualnej wiadomości email
  • Temat maila - krótki i treściwy opis zawartości wiadomości
  • Treść główna - edytor wizualny z formatowaniem tekstu:
    • Podstawowe formatowanie (pogrubienie, kursywa, podkreślenie)
    • Listy punktowane i numerowane
    • Wyrównanie tekstu
    • Możliwość wstawiania znaczników specjalnych
  • Stopka - automatycznie wypełniana danymi z ustawień parafii, z możliwością edycji
  • Przycisk "Wyślij Email Priv" - wysyła wiadomość do wybranego odbiorcy

Potwierdzenie wysłania

Status poprawnej wysyłki email
Okno potwierdzenia wysłania indywidualnej wiadomości email
Po wysłaniu maila pojawi się informacja o poprawnym wysłaniu maila, a wysłany mail znajdzie się w historii wysłanych wiadomości do danego odbiorcy. Jeśli wystąpi błąd, należy sprawdzić poprawność adresu email odbiorcy w bazie.
Przed wysyłką masową zalecane jest przetestowanie szablonu poprzez wysłanie pojedynczej wiadomości email.