Baza Parafian w Aplikacji Wspierającej Parafie
W tej części instrukcji przedstawione zostały funkcjonalności modułu zarządzania bazą parafian w Aplikacji Wspierającej Parafie (AWP).
Główny widok bazy parafian
Rys. Główny widok bazy parafian z tabelą i opcjami wyszukiwania
Funkcje wyszukiwania i zarządzania danymi
Tabela parafian wyposażona jest w następujące funkcjonalności:
- Wyszukiwanie w kolumnach (nr [1] na zrzucie ekranu) - nad każdą kolumną znajduje się pole wyszukiwania, umożliwiające filtrowanie danych według konkretnych kryteriów
- Sortowanie [2] - kliknięcie w nagłówek kolumny pozwala posortować dane rosnąco lub malejąco
- Paginacja [3] - na dole tabeli znajdują się przyciski do nawigacji między stronami
- Wybór ilości wierszy [4] - można wybrać liczbę wyświetlanych wierszy na stronie (10, 25, 50, 100 lub wszystkie)
- Wyszukiwarka globalna [5] - pole wyszukiwania w prawym górnym rogu przeszukuje wszystkie kolumny jednocześnie
Przyciski akcji dla wpisów parafian [8]
Dla każdego wpisu w tabeli dostępne są dwa przyciski umożliwiające testowe przejście do konta parafianina:
- Przycisk niebieski z ikoną telefonu - umożliwia zalogowanie się do konta parafianina przy użyciu numeru telefonu
- Przycisk żółty ze strzałką - umożliwia zalogowanie się do konta parafianina przy użyciu adresu email
Funkcje te są szczególnie przydatne przy wsparciu parafian mniej biegłych w obsłudze formularzy internetowych, pozwalając na:
- Sprawdzenie otrzymanych komunikatów
- Weryfikację poprawności wprowadzonych danych
- Pomoc w aktualizacji informacji
Dodawanie nowego parafianina
W prawym górnym rogu interfejsu znajduje się przycisk "Dodaj wpis", który przekierowuje do formularza dodawania nowego parafianina do bazy.
Rys. Przycisk dodawania nowego parafianina
Wskazówka: Można szybko odnaleźć konkretnego parafianina, wpisując jego nazwisko, adres lub telefon w odpowiednim polu wyszukiwania nad tabelą. System automatycznie odfiltruje pasujące wpisy.