Terminarz Wizyt Duszpasterskich
W tej części instrukcji przedstawione zostały funkcjonalności modułu terminarza wizyt duszpasterskich w Aplikacji Wspierającej Parafie (AWP).
Główne menu i filtry
Rys. Menu główne terminarza z filtrami i opcjami drukowania
Górne menu zawiera następujące elementy:
- Wybór księdza [1] - lista rozwijana umożliwiająca wybór księdza
- Wybór daty [2] - kalendarz do wyboru dnia wizyty
- Wybór miejscowości [3] - filtrowanie według miejscowości
- Wybór ulicy [4] - filtrowanie według ulic w wybranej miejscowości, można wybrać kilka. Kasowanie ulicy z listy wyboru - klikiem w krzyżyk w prawym górnym rogu przycisku z nazwą ulicy.
- Przycisk odświeżania [5] - aktualizacja danych według wybranych filtrów. Większość zmian odbywa się automatycznie.
- Ukrywanie wizyt [6] - przełączanie widoczności zakończonych wizyt. Zaznaczony kwadracik (checkbox) oznacza odbytą wizytę.
- Opcje drukowania [7] - przyciski umożliwiające wydruk listy wizyt. Po kliknięciu pojawią się 2 przyciski do wyboru:
- Druk1 - standardowy wydruk z wybraną wielkością czcionki
- Druk2 - zaawansowany wydruk z możliwością dynamicznej zmiany rozmiaru czcionki
- Link do bazy parafian [8] - umożliwia wyszukanie parafian, edycję ich danych, sprawdzenie komunikatów i dodawanie nowych wpisów do bazy.
- Timer [9] - licznik czasu pozostałego do automatycznego wylogowania
- Instrukcja obsługi [10] - link do tej strony instrukcji i pozostałych
- Wylogowanie [11] - umożliwia bezpieczne wylogowanie z aplikacji (zalecane jest użycie tego przycisku na zakończenie pracy z aplikacją)
Tabela wizyt
Rys. Tabela wizyt z funkcjami zarządzania
Lista wizyt zawiera następujące funkcjonalności:
- Sortowanie [1] - kliknięcie w nagłówek kolumny pozwala posortować dane. Kolejne kliknięcia zmieniają kierunek sortowania.
- Edycja danych [2] - kliknięcie w ID otwiera modal z danymi współmieszkańców z danego adresu (płeć, stan cywilny, daty urodzenia, chrztu, bierzmowania itp.)
- Uwagi [3] - pole do wprowadzania uwag o wykonanej wizycie
- Status wizyty [4] - pole (kwadracik = checkbox) do zaznaczania wykonanych wizyt
Opcje drukowania i zarządzanie wydrukiem
System oferuje dwa tryby wydruku:
- Druk1 - standardowy wydruk:
- Wybór predefiniowanego rozmiaru czcionki
- Szybki podgląd przed wydrukiem
- Możliwość zapisu do PDF i wydruku papierowego
- Druk2 - zaawansowany wydruk:
- Dynamiczna zmiana rozmiaru czcionki kolorowymi przyciskami "+" i "-" w lewym górnym rogu
- Podgląd na żywo wprowadzanych zmian
- Możliwość dostosowania układu wydruku
Wskazówka: W przypadku potrzeby edycji danych osobowych parafian lub dodania informacji o członkach rodziny, należy przejść do modułu osób bliskich.