Terminarz Wizyt Duszpasterskich

W tej części instrukcji przedstawione zostały funkcjonalności modułu terminarza wizyt duszpasterskich w Aplikacji Wspierającej Parafie (AWP).

Główne menu i filtry

Zrzut ekranu głównego menu terminarza
Rys. Menu główne terminarza z filtrami i opcjami drukowania

Górne menu zawiera następujące elementy:

  • Wybór księdza [1] - lista rozwijana umożliwiająca wybór księdza
  • Wybór daty [2] - kalendarz do wyboru dnia wizyty
  • Wybór miejscowości [3] - filtrowanie według miejscowości
  • Wybór ulicy [4] - filtrowanie według ulic w wybranej miejscowości, można wybrać kilka. Kasowanie ulicy z listy wyboru - klikiem w krzyżyk w prawym górnym rogu przycisku z nazwą ulicy.
  • Przycisk odświeżania [5] - aktualizacja danych według wybranych filtrów. Większość zmian odbywa się automatycznie.
  • Ukrywanie wizyt [6] - przełączanie widoczności zakończonych wizyt. Zaznaczony kwadracik (checkbox) oznacza odbytą wizytę.
  • Opcje drukowania [7] - przyciski umożliwiające wydruk listy wizyt. Po kliknięciu pojawią się 2 przyciski do wyboru:
    • Druk1 - standardowy wydruk z wybraną wielkością czcionki
    • Druk2 - zaawansowany wydruk z możliwością dynamicznej zmiany rozmiaru czcionki
  • Link do bazy parafian [8] - umożliwia wyszukanie parafian, edycję ich danych, sprawdzenie komunikatów i dodawanie nowych wpisów do bazy.
  • Timer [9] - licznik czasu pozostałego do automatycznego wylogowania
  • Instrukcja obsługi [10] - link do tej strony instrukcji i pozostałych
  • Wylogowanie [11] - umożliwia bezpieczne wylogowanie z aplikacji (zalecane jest użycie tego przycisku na zakończenie pracy z aplikacją)

Tabela wizyt

Zrzut ekranu tabeli z wizytami
Rys. Tabela wizyt z funkcjami zarządzania

Lista wizyt zawiera następujące funkcjonalności:

  • Sortowanie [1] - kliknięcie w nagłówek kolumny pozwala posortować dane. Kolejne kliknięcia zmieniają kierunek sortowania.
  • Edycja danych [2] - kliknięcie w ID otwiera modal z danymi współmieszkańców z danego adresu (płeć, stan cywilny, daty urodzenia, chrztu, bierzmowania itp.)
  • Uwagi [3] - pole do wprowadzania uwag o wykonanej wizycie
  • Status wizyty [4] - pole (kwadracik = checkbox) do zaznaczania wykonanych wizyt

Opcje drukowania i zarządzanie wydrukiem

System oferuje dwa tryby wydruku:

  • Druk1 - standardowy wydruk:
    • Wybór predefiniowanego rozmiaru czcionki
    • Szybki podgląd przed wydrukiem
    • Możliwość zapisu do PDF i wydruku papierowego
  • Druk2 - zaawansowany wydruk:
    • Dynamiczna zmiana rozmiaru czcionki kolorowymi przyciskami "+" i "-" w lewym górnym rogu
    • Podgląd na żywo wprowadzanych zmian
    • Możliwość dostosowania układu wydruku
Wskazówka: W przypadku potrzeby edycji danych osobowych parafian lub dodania informacji o członkach rodziny, należy przejść do modułu osób bliskich.